"Manipuláció koncentrátumot vegyenek", avagy - "Hogyan Kovácsoljunk Magunknak Milliók Álmaiból Milliárdokat?"


8. ZÁRSZÓ

Ma a tendencia arra mutat, hogy ha valaki csak a megélhetését is látja a munkájában, ez ne kösse le olyannyira, hogy humánumának lehetőségeit ne tudja fejleszteni, alakítani, kihasználni – az, hogy javarészt nem ez az általános tapasztalat, az részint azzal magyarázható, hogy a modern civilizáció embere egy állandóan és láthatóan fejlődő kor terméke, így mentálisan a külsőségek fejlesztése utáni hajsza szokásává, életfilozófiájává vált. Ezt egy olyan rendszer, mint a Network 21 tökéletesen meg tudja lovagolni, és meg is teszi. Időnként lendülete kimerül, ekkor új területeken próbál szerencsét – többnyire sikerrel.
A szisztéma alapja előreláthatólag idővel megszünteti önmagát, de új tartalommal formája ismét fel fog bukkanni valahol, mert a mai ember olyan kihasználhatóságra épít, ami még jó ideig biztosított a modern és modernizálódó civilizációban. Miért? Egyszerű - a világ tele van becsvágyó és szorgalmas emberekkel, akik vagy valóságban, vagy csak a képzeletükben, de sokan kiemelkedő képességekkel rendelkeznek, mégsem sikerül megvalósítaniuk elképzeléseiket. Ennek egyetlen oka van: nem képesek alkalmazni az emberek befolyásolásának bevált módszereit és szabályait. A Network 21 megadja ezt nekik, de ha nincs szerencséjük, akkor csak magukat hagyják manipulálni, és elképzeléseiktől távolabbra kerültek, mint a rendszerrel való találkozás előtt voltak.



9. IRODALOMJEGYZÉK:

1. Josef Kirschner: A manipuláció művészete, (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 1994, eredeti mű: "Manipulieren - aber richtig", Droemersche Verlangsanstalt Th. Knaur Nachf. München 1980 Fordította: Doubravszky Sándor)
2. Magyar Értelmező Kéziszótár, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1982, ötödik kiadás
3. Michael Keppler, Robert Gunther: 100 Gazdag Ember, (Magyar Könyvklubb, 1998, Bp.) /The Wealthy 100, 1996/, fordította: Gellért Marcell, 1998, 309.o. „Jay Van Andel és Richard DeVos milliók álmaiból milliárdokat kovácsoltak maguknak.”
4. Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések szótára, (Akadémiai Kiadó, Bp. ’86)
5. Síklaki István: A meggyőzés pszichológiája, (Scientia Humana)
6. David. A. Statt: Pszichológiai Kisenciklopédia, (111.o.- Leon Festinger, 1975: Kognitív disszonancia)
7. Dale Carnegie: Sikerkalauz, magyar kiadás: Minerva, Budapest, 1995
8. Elliot Aronson, Anthony Pratkanis: Rábeszélőgép (Age of Propaganda – The Everyday Use and Abuse of Persuasion) /1992, W.H. Freeman and Company, New York-Oxford, USA; magyar változat: AB OVO, Bp., 1992, fordította Vámos Miklós/
9. Brian Tracy: Phoenix Szeminárium – A teljesítmény lélektana /kazettán rögzített, kereskedelmi fogalomba került előadás alapján/
10. AMAGRAM – Az Amway Corporation Ada havonta megjelenő, csak atgok között terjesztett belső folyóiratának számai
11. Jim Dornan, Nancy Dornan: A siker útja /A Network 21 belső, kezdőknek szánt kézikönyve a rendszer működéséről/
12. Amway Üzletviteli Szabályzatkönyv
13. Kazettás anyagok, amit a rendszeren belül használnak



10. TOVÁBBI TERVEK A TÉMÁVAL KAPCSOLATBAN

Az eddigiekben bemutatott fejtegetések korábban terjedelmi okok miatt nem tartalmazhattak még néhány terjedelmesebb anyagot, amit a közeljövőben szándékozom befejezni, és az előzőekhez hasonlóan közrebocsátani.
Ezek részét képezi:
- egy, a sztáreladók módszereiről szóló írásnak (Ivan Somló: „Az Eladás Művészete”) a Network 21-hez való kapcsolódása;
- Richard M. DeVos, az Amway Co egyik, és rendkívül energikus alapítójának írásának elemzése („Higgy!”/=”Believe!”/, New Jersey, 1975), amely már hűen tükrözi a könyv megjelenésekor 16 éve működő sikeres cég szellemiségét, és kapcsolatát a Network 21 filozófiájával;
- a cég belső anyagainak (Vállalkozási terv, előadások szövegei, rendszeres kiadványok, stb.) elemzése, jellemző fordulatai;
- a szélhámosság és a Network 21 hasonló jegyeinek bemutatása;
- a témával kapcsolatos kutatási anyagok elemzése, jellemző erősségeik-gyengeségeik;
- amennyiben fellelhetők, kiugrott tagok véleménye a rendszerről;
- stb.

Szerző: Brain Storming  2007.05.31. 08:59 Szólj hozzá!

Címkék: marketing kritika tudomány mlm amway network 21

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr6089780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.