BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2007. június 17. 21:58 - Brain Storming

Brain Storming: Öröklét = Örömlét

Mert ha rád nézek//A vágyaim//Nem nagyok:// Örülök neked,//És annak is//Hogy én vagyok. (Képen: Myléne Farmer, ... ki más?)



BRAIN STORMING:

Öröklét=Örömlét

Rád nézek
És amit látok
Azt mondja:
Ez az, amit
Már réges-rég,
Valami kezdetfélétől
Fogva várok;
És továbbgyűrűzik
A gondolat,
A szellem és lélek,
S még a test is bólogat:
Ez az, ’mi kell,
’Mit várok,
Mert tökéletesebbet
Tán keresve sem
Találok.

Ősi mélyről
Bugyog fel,
Mitől a méla lét
Értelmet nyer;
Megmozdul
A lanyha lét,
S nem féli
Már, mi a tét,
Mert elmerül
Magában az
Igazi értelemben:
Az élvezetben
Mint lételemben,
Mint magában
A létben,
A lét lényegében.

Mert a hitetlen
És istentelen
Anyagban,
Az akarat nélküli
Akaratban,
Megmozdul a fő
S legfőbb hajtóerő:
Az élvezet,
Mert a lét mélyén,
Nem lehet más,
Mit a lét-öröme,
Komor hatalomvágyók
Ellenfél ördöge,
Mert féltékenyen
Védik a szenvedést
S nem tűrnek
Ellenvetést,
Holott a létet
Megtartani is nehéz,
Hát még
Az élvezetet,
Mit a hatalom
Féltékenyen lenéz,
S a birtoklást
Élvezetté emeli,
Mert a lét
Haszontalan önvaló
Örömét
A maga kárára
Nem szívleli.

Mert ha rád nézek
A vágyaim
Nem nagyok:
Örülök neked,
És annak is
Hogy én vagyok.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr17100675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanibaba 2007.08.07. 23:24:30

Élvezet nélkül nincs lét, a hatalomvágyó félrevezető élvezet.
Én a "nemes egyszerűség, csendes nagyság" mezsgyéjén igyekszem ténykedni:)
Kis otthonra leltem az írásokban...

Brain Storming 2007.08.08. 00:15:19

Hát, az élvezet nekem is mindig fontos volt, de külső segítség kellett hozzá, hogy a méltó ragra helyezzem magamban!
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása