BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

Brain Storming

Reklámelemezések(5), avagy - HA AZÉRT TESZÜK, MERT OLCSÓ, AKKOR MAGUNKAT ADJUK OLCSÓN!(BS)

2007. augusztus 03. - Brain Storming
A Nagy-Klubról, Kárpátiék telefonjáról, meg a hülyéknek is megérő repülőjegyekről…. Népszerű „ócsó” reklámok 2005-ből











Kép forrása:

http://www.cartoonstock.com/lowres/amc0316l.jpg

A címlapkép szövege: „Ez az utolsó alkalom, hogy' extra szolgáltatást nem nyújtó' járaton utazom!”


… A Nagy-klub gyönyörű példája annak, hogy az emberek igazából nem ilyenek, de a reklámok erre tanítanak: „ HA NINCS IS SZÜKSÉGED RÁ, AKKOR IS VEDD, HASZNÁLD, MERT OLCSÓ!” Az emberek viszont nem tesznek valamit csak azért, pláne kényszeresen, mert az olcsó!

Erről szól az olcsó telefondíjon alapuló Nagy-klub: ha olcsó a telefon, akkor lógjunk rajta állandóan, és alkossunk egy teljesen értelmetlen dolgot. Csináljunk belőle rendszert, hogy úgy tűnjön, van értelme vele foglalkozni.


Gyakorlatilag erről szól a Kárpátiék telefonszobája is. A reklámfilm szerint kb. 150-200 ember állhatott sorba, és a sor végén mit mond a hang a telefonszobában (?): „Időnk, mint a tenger!”, vagyis – az emberek azért állnának sorba, mert egy hasonló lehetőséget a többiek is napestig szeretnék igénybe venni? Ez nekem már megint azt sugallja, hogy a telefontársaságok ilyen állatias ösztönökkel rendelkezőknek tekintik az előfizetőiket. Vagy nézhetjük a másik oldalról is, aminek a következő az üzenete: „ha nem ránk fizetsz elő, akkor ilyen baromságokat fogsz csinálni”. Nos, a Nagy-klub esete éppen az ellenkezője: „Ha ilyen hülyeségeket akarsz csinálni, akkor fizess elő ránk, nálunk erre is futni fogja a pénzedből!”


MERT NE FELEJTSÜK EL:


A MÉDIÁNAK MINDIG VAN ÜZENETE, MÉG AKKOR IS NINCS! (Brain Storming)


Visszakanyarodva az olcsóság kényszeres kihasználására: a nagyon olcsó repülőjegyekkel kapcsolatban jelent meg egy olyan reklámfilm, amiben ez volt a szlogen: „Olyan olcsó a repülőjegy, hogy még azt is meg fogja látogatni, akit nem szeret!” – no, ez nekem megint csak azt mondja, hogy: „NYUGODTAN CSINÁLJ HÜLYESÉGET IS, HA NEKED / ÚGY ÉRZED NEM KERÜL SOKBA!” … vagy: „Akkor csinálj bármit, ha olcsó, és majd meglátod, hogy élvezed-e!”

A méd ia ármanipulációs versenye erről szól.

Ne felejtsük azonban el:


HA AZÉRT TESZÜNK VALAMIT, MERT OLCSÓ, AKKOR MAGUNKAT ADJUK OLCSÓN! (Brain Storming)


***



Forrás: Reklámelemzések topic a www.vasarhely.us/phpforum -on:


http://www.vasarhely.us/phpforum/viewtopic.php?t=251&postdays=0&postorder=desc&start=180


Júl. 09, 2005

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr73131872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.