BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2007. szeptember 17. 23:01 - Brain Storming

Reklámelemzések (8) – Nincs akadály, ha nem is törekszünk! /Grand Vitara reklámfilm/

…A SUZUKI-nak még nem jutott eszébe, hogy Afrikába inkább egy betanított munkásokkal is üzemeltethető összeszerelő üzemet telepítsen, ezzel munkát adni a most vadorzásra kényszerülő vadorzóknak?...

















Kép forrása:

http://4x4online.hu/media/suzuki/grandvitara/grv_060421_320.jpg

„SUZUKI - Grand Vitara ... Nincs akadály.”

"A SUZUKI részt vesz az orrszarvúak megmentésében"

Azt próbálják bebeszélni a reklámhívőnek, hogy ilyen kocsikkal járják a nagy orrszarvúvédők a szavannát, hogy lefüleljék az orv-ORR-vadászokat... Jó vicc – felesleges utánanézni, hogy mennyibe kerülnek ezek a kocsik, de tuti, hogy senkinek eszébe nem jutna kivinni egy ilyet a szavannára, hogy az orvvadászok, majd jól beledurrantsanak – arrólnem is beszélve, hogy majd hülyék lesznek ilyen kocsikkal üldözni a dörzsölt orvvadászokat a jól felszerelt jeep-jeikkel, akik töviről-hegyire ismerik a szavannai ösvényeket. És persze az is nonszensz, hogy egy ilyen kocsi festése és fényezése valószínűleg vagyonokban mérhető kárt szenvedne, ha valaki csak úgy felcsücsülne a motorháztetejére, mint ahogyan a szikár, sokat látott, aszott arcú reklámmesehős teszi a lényegi üzenet elhangzásakor a film végén…

Másik jópofaság – hány orrszarvú lehet még vadon? Lehet, hogy éppen azért választotta a SUZUKI az orrszarvúkat, mert már alig van belőlük – és ha a reklámmese vonalán indulunk el, akkor ennek a maroknyi orrszarvúnak a megmentéséért csak minimális készenlétet kellene a szavannára küldeni... Ha ilyesmiről szó lenne. Valószínűbb, hogy pénzzel támogatja azokat, akik a sivatagra, és a szavannai terepre inkább való járművekkel barangolnak – vagyis ez a támogatás minden bizonnyal inkább benzinre megy el, amit a szavannai földutakon szépen elfüstölnek a járőrök...

De menjünk tovább – az autóreklámoknak vajon mi lehet a célja? Hja, tényleg - hát a reklámozott autót eladni! Hiszen, ha nem így lenne, akkor a végszó lenne a SUZUKI áldásos tevékenysége, és nem pedig a Grand Vitara éltetése.

Aztán - "támogatja az orrszarvúk megmentését" ... Aha, persze pénzzel, vagyis - ha jó zsíros pénzért megvesszük a Grand Vitarát, akkor a SUZUKI annál több pénzzel tudja ezt segíteni. Világos logika!

Mégis felmerül egy másik szempont – az orrszavúakra vadászó vadorzóknak nem ez a „szórakozásuk”, és nem a „kegyetlenségük” miatt vadásznak, hanem azért, mert ez náluk megélhetési tényező! A SUZUKI-nak még nem jutott eszébe, hogy Afrikába inkább egy betanított munkásokkal is üzemeltethető összeszerelő üzemet telepítsen, ezzel munkát adni a most vadorzásra kényszerülő vadorzókat? Nyílván azok is pénzért, a pénz, a megélhetés miatt teszik, amit tesznek. Olyan ez, mint a rosszgyerek szindróma kiiktatása - ha rosszalkodik a gyerek, akkor nem tiltani kell, mert akkor csak növekszik a rosszaság ázsiója a gyerek értékrendszerében, hanem egy másfajta tevékenységgel kioltani.

Úgy látszik, a Grand Vitara reklám készítői szemében mégiscsak van valami akadály - ők nem munkát akarnak teremteni a térségben, (és érdekli is őket az orrszarvú állomány alakulása!) hanem autókat akarnak eladni meglágyult szívű kőgazdagoknak a fejlett világban....

***

Olvassuk csak, mivel etetik a reklámhívőket a www.suzuki.hu honlapon!:

http://www.suzuki.hu/autok/grand_vitara/bemutatkozas/index.html?isFlashCompliant=true&session_id=DGDuFAIYhFeqFEivwmIOrlcy&flashVersion=9

„Az új Grand Vitara - megtanít érezni

A mai felgyorsult világban könnyű megfeledkezni az érzésekről, a természetes dolgokról.* Az új fejlesztésű és stílusos Suzuki Grand Vitara azonban felélénkíti az érzékszerveket, és képessé tesz mindenkit arra, hogy a városban autózva** is a természethez közel érezhesse magát.

Egy vérbeli terepjáró, a természet felszabadító vadságával.*** Jólfésült városi megjelenés, finom technika.**** Egyszerű elegancia, markáns tervezés. Egy autó a vad kalandtúrák örökségével és a városi élet szelídségével.*****”

 

*Erről egy klasszikus BS-aforizma jut az eszembe: „Vissza a természetbe … De ne autóval!”

**Igen, szóval terepezésről szó sincs!

*** & **** - No, ne, ez akár egy „Parfümreklámozó Tarzan” is lehetne…

***** Ami legalább annyira komoly dolog, mint a város aszfalton csillogóra vaxolt katonai bakancsban sétálgatni…

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr16168924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ruby T. 2007.10.20. 21:30:30

"a szikár, sokat látott, aszott arcú reklámmesehős teszi a lényegi üzenet elhangzásakor a film végén…" Csak jelezni szeretném, hogy nem egy reklámpasi az az ember, hanem valódi. A neve Tony Fitzjohn, és Tanzániában többek között keskenyszájú orrszarvúk megmentésével is foglalkozik. A "sokat látott"ról pedig csak annyit, hogy George Adamson mellett kezdte a pályafutását és 20 évig dolgozott vele, azaz 1989ig, azóta pedig Tanzániában foglalkozik vadvédelemmel.
Talán nem nem árt a reklám mögé nézni és információkat gyűjteni.

Brain Storming 2007.10.21. 00:03:57

Oh, látod, ezt jó tudni!:)

Ámbátor, ha észrevetted volna, nem a reklámfilm hőséről szól az elemzés - aki valószínűleg biztosan örülhetett neki, hogy furikázhatott egy ilyen kocsiban, valószínűleg a reklámfilm erejéig!:))

...Talán nem ártana a teljes elemzést elolvasni, és elgondolkodni rajta, mivel tökmindegy, hogy ki vezeti a reklámozott autót... sztem - a médiaüzenet a lényeg.

Mellesleg, ha ha ez az ember valóban egy sokat látott vadvédő hős, akkor annál cikibb - a reklám üzenetének a fényében.

.sac1 2007.11.07. 15:40:01

csak 1-2 dolog azért még

suzuki vitara / grand vitara a képességeihez képest a legolcsóbb és leggazdaságosabb SUV

és tényleg nem csak grand vitaraval vannak felszerelve és nem \'csak\' ezzel üldözik \" a dörzsölt orvvadászokat a jól felszerelt jeep-jeiket\" (ami természetesen nincs is jól felszerelve mert a szegény mezitálbas gyerek akinek a megélhetése a pickupját használja arra, korzózzon, ha HWVEE vel járna valószinű nem ebből élne meg :D ) bizony a suzuki mellett ott van a annó visszamaradt legjellemzőbb \'szafari\'/vadőr autó: a DEFENDER aminek az ára kb 3x-a (suzuki Grand vitara legnagyobb motorral 7 milla defender fapados 18 milla) valóban széppen ki volt fényezve a reklám kedvéért a kicsike de mit gondolsz ők spéci, alapból lerozzant használt kocsikat kapnak támogatásként?

mellesleg én voltam sivatagban már 1x-2x és a konvojban szinte mindig volt suzuki

és az 5 milliós \"zsíros pénz\" elég ló**sz egy SUV ért. Durván özposztályú/alsóközéposztályú családi autó ára.

a többihez nem szólok hozzá ezek mentalításbeli ellentétek.
inkább mond ki széppen: Nem szeretem a Suzukit!!

/// ja és semmi baja nem lesz a fényezésnek ha így ráülsz, annál biztosan kevesebb mint amikor 120 nál elkapsz szembe 1 felpattant kavicsot///

Brain Storming 2008.08.02. 15:48:29

7.415.000- Ft helyett, most

5.899.000-Ft az ára

... hát, a Suzukinak csak nem akar ez bejönni!:))))
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása