Valójában a 11 éves fiamnak (aki a korosztályával ellentétben sokkal felvilágosultabb ezen a téren!) jutott az eszébe a reklámfilmmel kapcsolatban, hogy képzeljük csak azt a pillanatot, amikor a kis Lili felhelyez magának egy tampont. Akkor vajon ugyanekkora élvezettel viszonyulna a könnyű silk-touch borításához?

Bennem az örök kérdés merült fel: miért propagálják még mindig azt a tampon- és intim-betét reklámok, hogy a nők számára pusztán maga a menstruációs vérzés jelenti a fő problémát, és ha ezt a vérzést felfogjuk (és nem pedig csillapítjuk, mert azt ugye nem lehet), akkor egy csapásra megszűnik minden gond és baj??? Eszébe sem jut senkinek, hogy a PMS (Pre-menstruációs tünetegyüttes) sokkal jobban kikészíti a nőket, mint maga a vérzés, aminek a beindulása sokszor inkább enyhülést hoz? Persze ez az „enyhülés” nem jelenti egyszersmind azt, hogy a nő fizikailag éppen olyan fitt, mint a menstruációs ciklusok félidejében. A vérveszteségre mindig visszafogott teljesítménnyel viszonyul a szervezet – a versenysportot űző nők ezt nagyon jól tudják. Nem hinném, hogy a nők azért lelkesednének, vagy vásárolnának egy adott fajta tampont, hogy az ne akadályozza őket a sportolásban. Pláne nem szörfözésben!

Persze jogos lehet a felvetés, miszerint a reklámfilmben egy fiatal, valószínűleg éppen menstruálni kezdett 3D-animált tinilány szerepel, akiket talán még nem súlyt annyira a PMS, és még a vérveszteségük sincs olyan mérvű, hogy az legátolná a sportolási hajlandóságukat. A reklámfilm végén elhangzó szlogen is ezt jelzi: „elsőre is könnyen megy”.

Aztán pedig ott a szörf, mint sport: itt Magyarországon a wind-szörf jöhet csak szóba, mivel a hullámzó Balatonból már kitessékeli az embert a vizirendészet. A szörföt mégsem tartanám tipikusan női sportnak – különösen a szél-szörföt, ugyanis ahhoz elég nagy fizikai erő kell. Nehéz elképzelni, hogy egy törékeny alkatú tinilány éppen szélszörfözne. Másik dolog, hogy a szörfözők nem bikiniben szörföznek – hacsak nem egy városi strand mesterséges hullámgépen „lovagolnak” a hullámokon. De ott sem szokás olyan gyengécske ruciban az erősen áramló vízbe menni, ami egy pillanat alatt leszedi az emberről a nem kellőképpen rögzített ruházatot.

Végezetül visszatérve a fiam reakciójának második részéhez – azt is felvetette, hogy a használat után, szó szerint „vérbefagyott” kislány hangú tampon, vajon mit mond, amikor kidobják a kukába?

 ***

BRAIN STORMING, 2012.06.30.

Szerző: Brain Storming  2012.06.30. 13:16 Szólj hozzá!

Címkék: reklám televízió tampon

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr484620664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.