BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2007. szeptember 17. 13:57 - Brain Storming

Olasz tanszöveg (szótárazással, fordítással) - 003.

-         Scusi, signora, sono Anna Gobbi.

-         Molto piacere, signorina.

-         É italiana anche Lei?

-         No, non sono italianan, sono di Budapest.

-         Ah, Lei é ungherese? Parla bene l’italiano!

-         Studio l’italiano da un anno. Mi piace molto.

-         Brava! Ma senta, venga una volta a trovarmi.

-         Volentieri. Dove abita Lei, dottoressa?

-         Ecco il mio indirizzo. Abito in Piazza Roma 4, al primo piano. Allora arrivederci!

 

molto piacere – nagyon örvendek

anche Lei – ön is

anche – is

sono di Bp. – Bp.-ről vagyok

di - -ról, -ről

parla bene – jól beszél

bene – jól

studio l’italiano – olaszul tanulok, tanulom az olaszt

studio – tanulok

da un anno – egy év óta

l’anno – év

da - -tól, -től, -ból, -ből

mi piace – tetszik nekem, szeretem

piace – tetszik

mi – nekem, engem

brvo, brava – derék

ma – de, hanem

senta – figyeljen ide, hallja

venga a trovarmi! – Jöjjön el meglátogatni engem!

Venga! – jöjjön!

trovare – találni

volentieri – szívesen

abita – lakik

la dottoressa – doktornő

ecco – itt van, íme

il mio indirizzo – a címem

l’indirizzo – cím

mio, mia – enyém; az én …-m

al primo piano – az első emeleten

il piano – emelet

arrivederci – viszontlátásra

 

-         Elnézést, asszonyom, Anna Gobbi vagyok.

-         Nagyon örvendek, kisasszony.

-         Ön is olasz?

-         Nem, nem vagyok olasz, Budapestről vagyok.

-         Ah, ön magyar? Jól beszél olaszul!

-         Egy éve tanulom az olaszt. Nagyon tetszik.

-         Derék! De hallgasson csak ide, jöjjön el egyszer meglátogatni engem.

-         Szívesen. Hol lakik, doktornő?

-         Itt van a címem. A Római Tér 4-ben, az első emeleten. Akkor viszontlátásra.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr17167743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása