BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2007. június 26. 18:52 - Brain Storming

Valláskritikai (napló)jegyzeteim - II. (No.6.-10.)

 

No.6.

Levél egy római katolikus lánynak, akit szerettem:

CLARISSÁNAK

Avagy: „Vándorok vagyunk ebben az életben.”

Hogy igazán mit jelent vándornak lenni, azt csak az tudhatja, aki sokat vándorolt és valójában átélte a vándorlást.

A vándorlás nem azonos a céllal! Az utazást, túrázást nem feltétlenül a cél fűti – ha valódi. Kell a motiváció, kétségkívül.

Én sokat jártam az utakat… és rengeteg időt töltöttem az országúton. Főleg mostanában. Az utazással kapcsolatban két dolgot figyeltem meg: az egyik az, hogy a kellemes cél összezsugorítja az utat, s pusztán az útra készülés, az indulás, maga, hogy úton vagyok is már a cél kellemes élményét csengi elő. A másik az, hogy ha nincs is célja az útnak, ha ugyanoda térek is vissza, ahonnét elindultam, ha nem várnak, ha nincs kihez beköszönnöm, akkor magáért az utazás kedvéért csinálom … tehát: a motiváció maga az út, az út megtétele.

Szóval, én úgy létezem ebben a világban, mint egy olyan vándor, aki élvezi az utat, mert képes vagyok járni az úton és szeretem ezt az utat. Ha Isten kegyes hozzám, akkor a lelkem következő életben is a Földön fog újjászületni, mert képes a földi életre, képes itt jól élni, és megszerette az ittlétet … pedig még alig látott belőle valamit.

Nálam az élet nem arra való idő, hogy csupán értelmesen töltsem el… (Az élet) lehetőség, amikor pár évtizedre anyag és tudat összekapcsolódik és felismerheti a világ csodáját.

Ezt senkinek sem lenne szabad elszalasztania.

 

***

 

No.7.

 

Én már hitem. Mostmár tudok.

 

***

 

No.8.

 

A vallás annak feltételezése, hogy bizonyos szabályokat betartva boldogok lehetünk egy sikeres életben. – Azaz, olyan módszer, amely a sikertelenségben is biztosítaná a boldogságot.

Annak feltételezése, hogy az életet lehet egyféleképpen jól csinálni.

 

***

 

No.9.

 

Standardoktól való elrugaszkodás, avagy „egy pontosabb világnézet felé.”

 

Sokan mindig egy fogalomkör körül mozognak és nem képesek elrugaszkodni tőle, mert fel sem tételezik, hogy esetleg más nézőpontból is lehet szemlélni a világot.

Sok ilyen álláspont van.

Előfordul azonban olyan is, hogy az a bizonyos fogalomkör nem is létezik.

Vagy lehet, hogy valamikor létezett, de már betöltötte a funkcióját és már nem életképes, stb.

Sokan támaszkodnak bizonyos „Fantom Abszolút Igazságokra”.

A standardoktól való elrugaszkodás azt jelenti, hogy eleve elutasítjuk az abszolútnak tekintett igazságokat és mindennek a saját igazságát keressük.

Sokaknál akkor következik be a „katasztrófa”, amikor konkrét problémákat szeretnének megoldani a fantom abszolútumokra való visszautalással, támaszkodással. Ez azonban nem sikerülhet… eredménytelen. Hisz’ a fogalomkör nem is létezik.

Aki azonban eleve elrugaszkodott, az nem fog oda visszautalni, hanem a sajátos igazságokat fogja keresni, vagyis: A VALÓSÁGOT!

 

***

 

No.10.

 

VALLÁS = ÖNIGAZOLÁS ??????


*** 


Folyt. köv.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr95106489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása