Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

BRAIN STORMING publikációs gyűjtőpontja

2007. augusztus 04. 02:42 - Brain Storming

Reklámelemzések (6) – avagy: Ásóka haszna, az erotikus jégkrémmel szemben?

... Ha nem sokkolnak minket, ha nem váltanak ki bennünk érzelmeket*, akkor nem vagyunk hajlandók tanulni, alkalmazni, megérteni, megjegyezni! ...



Kép forrása:

http://www.asoka.hu/asoka_uj/szia_asoka.htm


Ásóka valójában pozitív reklám!


Sok kísérleti eredmény igazolja, hogy a sokkoló hatású információk az első felvonásban erős ellenállást ébresztenek az emberben, és arra késztetik, hogy minden lélektani eszközzel megvédje magát, vagyis elhárítja az információ rá vonatkoztathatóságát. Ha pl. egy erős dohányos tüdejének műtéti felvételeit látja valaki, és szembesül a kátránytól erősen elfeketedett küszködő tüdőszövet látványával, mellette egy nem dohányos tüdőműtét képeivel, ahol a tüdő egészséges rózsaszínes (… persze, némi sötét humorral az a kérdés is jogos lehet, miszerint ha annyira egészséges, akkor miért kell felnyitni a mellkast!), akkor előbb elhárítja, mondván, hogy „ő jól bírja a cigit”, „nem is erőset szív”, „nem is szív annyit”, stb. DE – és itt a lényeg! – bizonyos idő elteltével, ami lehet napok, hetek, hónapok, de visszatérnek a képek sokkoló hatásai tudattalanul, és hatni kezdenek: az illető lassan ténylegesen csökkenti káros szokásának mértékét!


Ugyanezt tapasztalták a közúti balesetek felvételeit megnéző sofőrökkel is (talán hivatásos vezetők lehettek, mert másképp nem nagyon lehetett kontrollálni a hatást!), akik első körben elhárították a rájuk vonatkoztathatóságot, később azonban mégis óvatosabban kezdtek vezetni!


… Vagyis, Ásóka, bármilyen gusztustalan is – éppen ezen gusztustalanságával lesz képes hatékonyan arra irányítani a figyelmünket, hogy törődjünk többet a lábkörmeink állapotával!


Mi ebből a tanulság?


HA NEM SOKKOLNAK MINKET, HA NEM VÁLTANAK KI BENNÜNK ÉRZELMEKET*, AKKOR NEM VAGYUNK HAJLANDÓK TANULNI, ALKALMAZNI, MEGÉRTENI, MEGJEGYEZNI!


*Persze, van ennek más oldala is, merthogy pl. a szex-szel mindent jól el lehet adni – lásd Magnum óriásplakátok, de még a tv-reklámok is. Ahogy a nő szájára ráközelítenek benne a hatalmas pálcással, vérvörös ajkak között ... meg az a szöveg, hogy "Édes bűnbeesés!" … mi másra utalhatna?


Lásd az alábbi visszafogottabb példát:













Forrás:

http://static.zooomr.com/images/92f0683d87ad87a33b8e2243a5921d1dcc3b2 e14.jpg


Egyébiránt egy kérdés – nem elsősorban a férfitársadalomnak, de tkp rajtunk csattan az ostor!


NEM LEHET, HOGY A REKLÁMOK (IS) ERŐSEN FEMINIZÁLJÁK A FÉRFIAKAT?


A médiákban sok-sok momentum erre utal, és ez a reklámokban is ékesen tetten érhető, … de erről majd később!



***


Hasznos tudnivalók az Ásóka kampányról:

Ásóka, avagy egy sikeres marketingkampány története

http://www.marketingpirula.hu/script/site/page.asp?artid=710&Cat_ID=14

Marketingpirula 2005/5 július



http://www.asoka.hu/asoka_uj/szia_asoka.htm


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr28131915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BRAIN STORMING publikációs gyűjtőpontja
süti beállítások módosítása