BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2007. július 27. 10:05 - Brain Storming

REKLÁMELEMZÉSEK – a Dieler-féle 8 kicsi trükk, és további LMezget&ek (3)

Herman Dieler észrevételei; a 9000 „Nagy” országa; kisállatkodás és a felnyársalt macika; „Nem jó szagú az, aki mindig jó szagú!”… stb.


 

 

 

 

 

 

Kép forrása:
http://www.reklamajandekkereso.hu/galeria/02.jpg




Herman Dieler, marketinget oktató, német egyetemi tanár rövid összefoglalásának kivonata a „multik” reklámpszichológiai fortélyairól:

1. A „9-esek esete” – a -9-re, -99-re, -999-re végződő összegek sokkal kisebbnek tűnnek, mint az 1-el több számérték.

(BS kiegészítése: ez minden bizonnyal azért van, mert a számsorok elejének sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítunk, mint a végének. A 9.999 sokkal kevesebbnek tűnik, mint a 10.000!)

2. Az „azonos számjegyek esete” – az azonos számjegyekből álló árazás sokkal vonzóbbnak hat, mint a kevert számjegyek, vagyis az 576 kevésbé ragadja meg a figyelmet, mint a 666, vagy 777.

3. A „színjátszás esete” – a rikító, piros, vagy sötét alapon sárga számjegyek sokkal vonzóbbak, mint a szimpla fehér alapon fekete számjegyek: ezt a vásárlásra való felszólításként értelmezzük.

4. A „simogató szavak esete” – „álomár”, „slágerár”, „akció” … no koment!

5. Dieler felemlíti a konkurenciával való ár-összehasonlítást is, ami itt azonban még szerencsére nem terjedt el. Az üzletláncok igyekeznek ügyet sem vetni a többi üzletre – látszólag, holott árgus szemekkel figyelik egymást! A struccpolitikát hatékonyabbnak tartják hazánkban – egyelőre!

6. Az „áruk elhelyezésének esete” - No.1.: A saját márkás termék mellé tesznek egy már ismertebb márkájú árut, ami esetleg teljesen megegyezik a másikkal, csak díszesebb a csomagolása, és mivel az drágább, a szerényebb kivitelű fogy jobban. No.2.: Ha drágábbat kell eladni, akkor melléteszi harmadikként a legdrágábbat. - A vevő azt hiszi, hogy a középső, az eladni szándékozott termékkel jár a legjobban!

(BS kiegészítése: A Rábeszélőgépben is leírják, hogy a pénztár mellé kihelyezett, vagy a szemmagasságban kihelyezett árúk fogynak a legjobban!)

7. Az „olcsó alapcikk esete” – Ez arról szól, miként lehet az egész áruházról egy-két áru alapján azt a benyomást kelteni, hogy ott nagyon kedvezőek az árak. Az alaptermékek (kenyér, péksütemény, tej, sör, stb.) ára, ha alacsony, mivel napi cikknek számítanak, úgy gondolhatjuk, hogy az összes terméket jó áron árusítják. Az alapcikkek olcsóságát azonban abból lehet kigazdálkodni, hogy más árúk magasabb az ára.

Teljes cikk a Nethírlapon: http://www.nethirlap.hu/printme.php?cikk=18485

***

III. LMezget&ek…

NAGYOK, HALLÓ!

Volt olyan, akinek tetszett a Matávos: "Halló, itt Nagy..." reklám.
Erre volt, aki tömören és velősen fogalmazta meg a Matáv filozófiáját: „Telefonáljanak a telefonálásért... és fizessenek nekünk! ... Akár valami vallás.”

Utánanéztem: „A város lakónépességének száma (1998) 160 ezer, nappali népességének becsült száma 190 ezer fő. A lélekszám alapján a hazai városok között a negyedik helyet foglalja el.”(1) a 2006-os telefonkönyvben kb 600 „Nagy” (nem kötőjeles, tehát „Nagy-György„, vagy összetétel, pl. „Nagypál” vezetéknevű), így a szegedi lakosság (600/160.000=) 0.375%-a. Ha ezt vesszük alapnak, akkor a magyar lakosság 0.375%-át vehetjük „Nagy” vezetéknevűnek. Ha az átlagcsalád felállást úgy vesszük, hogy 4 fő, ahol 1 db vezetékes előfizetés van, akkor durván 10 millió / 4 = 2.5 millió * 0.375% = 9375, durván 9.000 „Nagy” vezetéknevű vezetékes telefon-előfizetővel számolhatunk.

A következtetést az olvasókra bízom!

(1)
http://www.szegedvaros.hu/index.php?oldal=tortenet&nyelv=hu

***

Kisállatkodások - megint:

Egy korábbi vélemény: „Kisállat tápok: vásárhelyen az ATEV által előállított porított fehérjét átviszik Bokrosra, ahol kutya-macska ropit, szárazeledelt készítenek belőle. (ez az amerikai cég megegyezik Mars-szelet gyártóval)”

Erről nekem A Halálos fegyver III jutott az eszembe, amiben Mel Gibson kutyaropit majszolt leszokásképpen… Lehet, hogy kevesebbet szívott, de a leheletén nem sokat változtathatott…

***

„A felnyársalt Cocci-maci esete”

Ebben a reklámban egy Coccolinó-maciszerű telefontartó beszél arról, hogy mennyire szereti, ha bizsereg, stb… mire a másik, amelyik egy ceruza végére feltűzve díszelgett, akár ezt is mondhatta volna: "Én meg azt szeretem, ha ... FELTŰZNEK A S*GGEMNÉL FOGVA EGY CERUZÁRA!"

***

A Floriol reklámban ezt mondja a háziasszony: "ezért használom a főzéshez", ezután mit látunk?

Snitt, no.1.:hússütés,
Snitt, no.2: salátaöntet készítés.

Ennyit a racionális reklámszövegekről!

***
Klasszikus dezodoros reklám, amikor a srác reggel kikel az ágyból, befújja magát, aztán visszabújik a lány mellé, aki erre lúdbőrözni kezd. - No kérem, nem ártana tisztázni egy ősrégi felismerést! : „NEM JÓSZAGÚ AZ, AKI MINDIG JÓSZAGÚ!”

***

Volt, akinek nagyon tetszett az Állami Kincstárjegyet reklámozó „4 pár evezős allegória”! – Erről nekem az jutott az eszembe, hogy: „Még úgy is, hogy ez a sport kifejezetten úri sport? Angliában csak az elit kiváltsága, hogy a Temzén evezgessen! És ha a végén vízben hagynak?”


Folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr94126226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása