BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye

2024. június 12. 21:41 - Brain Storming

Rejtett jelentések - Az angoltanulásról jut eszembe… (1) (2008.06.12.)

24_6_12_-2.jpgAz angoltanulásról jut eszembe…

Mit jelent az, hogy NOW? /nAu/ - MOST nem jut az eszembe.

***

A most induló sorozatban szeretném az olvasóimmal megosztani azokat az élményeket és talányokat, amik a nyelvtanítás közben felvetődnek, akár részemről, akár a tanítványaim részéről. Részint azért is, mivel ezek tanulságul szolgálhatnak másoknak, különösen az angolul tanulóknak, részint pedig azért is, mert számos olyan érdekesség esik meg a nyelvórákon, amikről tankönyvekben nem lehet olvasni, és az intézményesített oktatás keretein belől nem esik szó róluk.

Igyekszem jelen sorozat esetében is egyszerre emészthető formában és terjedelemben közreadni a témával kapcsolatban felmerült gondolataimat.

***

Bevezetésként rögtön a BS-Keyword módszer egyik egyszerűsített formájára hoznék néhány példát, amik részben valóban elhangzottak az óráimon, néhányat azonban direkte jelen íráshoz „költöttem”. Bíztatok minden tanulót, hogy bizonyos szavakat akár ezzel a módszerrel gyakoroljon be.

Jelen módszer lényege, hogy az adott szót belefogalmazzuk abba a mondatba, vagy minidialógusba, amiben a szó jelentése felmerül, úgy, hogy a szó éppen tanulandó jelentését is belefoglaljuk. Mindezeket tökéletesen elegendő szóban gyakorolni.

***

  • Mit jelent az, hogy „I don’t know.”? /ájdonnÓ/
  • Nem tudom.
  • Köszi!

***

Ebből a mondatból minden szót ismerek, DE a BUT nem jut az eszembe! /bát – rövid á-val!/

***

Engem most az érdekel, hogy itt mit jelent a ME! /mÍ/

***

A TOO* –t TÚL gyakran keverik össze a TO** –val, és a TWO* –val IS. /*tÚ,**tu,/

***

Nem tudom azt, hogy mit jelent az hogy IT.

***

MI még nem tanultuk azt, hogy mit jelent a WE. /wí/

***

Soha az életbe nem fogom megtanulni, hogy a LIFE és a LIVE között mi a különbség, még ha 100 évig is élek! /lÁjf; liv/

***

A LOVELY egy kedves és szép hangzású szó. /lávli/

***

A FROM hasonló formájú, mint a FORM, de ebből még nem tudok meg sokat erRŐL a szóról. /frAm; fÓm/

***

  • Mit jelent az, hogy NOW? /nAu/
  • MOST nem jut az eszembe.

***

Mit kell CSINÁLNI a DO –val a jelen idejű kérdésekben? /dÚ/

***

  • OUCH, I’ve cut myself!”. Mit jelent ebben a mondatban az OUCH? /Aucs, ÁjvkátmÁjszElf/ (=’Jajj, megvágtam magam!’)
  • JAJJ, ez sose jut az eszembe!

***

Az óra VÉGén még beszélünk az END jelentéséről! /=end/

***

No, így már TISZTA és VILÁGOS (=érthető) a CLEAR jelentése? /kliŐ/

***

A LEARN jelentését mindenképpen meg kell TANULNI! /lŐn/

***

Az érzékszervi észlelés és az akaratlagos figyelem a nyelvben is meghatározóan különbözik. Ha MEGNÉZzük pl. a LOOK és a SEE jelentéseit, akkor LÁThatjuk, hogy … /luk; szÍ/

***

  • Tudod, hogy mit jelent a NEARLY? /niŐli/
  • Hm… ’közelben’?
  • Nem, de MAJDNEM eltaláltad, KÖZEL voltál hozzá!

***

  • Hogyan lehet bemutatni pl. a WATCH igei és főnévi jelentését?
  • Úgy, hogy pl. (merven) FIGYELed a KARÓRÁdat

 

*** *** ***

 

Folyt. köv.

 

BRAIN STORMING, BS-STUDIO, 2008.06.12.

Címkék: humor angol
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brainstorming.blog.hu/api/trackback/id/tr4018426841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
BRAIN STORMING, Magyarország legkreatívabb és legtermékenyebb aforizmaírójának műhelye
süti beállítások módosítása